شش ماه گذشت و هنوز خبری از نتیجه آزمایش رانیتیدین‌های موجود در ایران نیست!
 
🔹مهرناز خیراندیش مدیرکل دفتر نظارت و پایش مصرف فراورده‌های سلامت سازمان غذا و دارو گفت: همزمان با طرح موضوع وجود ناخالصی در فرآورده‌های رانیتیدین، سازمان غذا و دارو طی ماه‌های گذشته، اقدامات لازم برای آزمایش تمامی نمونه‌های‌ موجود در بازار این دارو را انجام داده و نتایج به زودی اعلام می‌شود و داروهایی که میزان ناخاصی نیتروزامین موجود در آنها بیشتر از حد مجاز باشد، ریکال خواهند شد.

🔹مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در نامه‌ای به تاریخ ۷ مهر ۹۸ درخواست کرد که آزمایش‌های لازم روی رانیتیدین‌های تولید داخل از نظر میزان حد مجاز ناخالصی NDMA انجام شود اما مشخص نیست که چرا بعد از گذشت بیش از شش ماه هنوز نتایج این آزمایش‌ها مشخص نشده است

🔹اخیرا سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) از همه تولیدکنندگان داروهای نسخه‌ای و OTC رانیتیدین خواست تا از اول آوریل، ۱۳ فروردین همه محصولات خود را به دلیل داشتن حد غیرمجاز ناخالصی سرطان‌زای NDMA از بازار این کشور جمع‌آوری کنند/ فانا

 

کشف اتفاقی بیماران مبتلا به کووید در بیماران ترومایی در حال افزایش است!!!

بیمار خانم ۶۶ ساله ای است که به دلیل falling از سطح همتراز با شکستگی اینترتروکانتر راست به اورژانس مراجعه کرده است.

 

زندگی چگونه تکرار می‌شود...
بدانیم همیشه در حال آزمون و امتحان نزد خود، انسان‌ها  و خدای بزرگ هستیم. یک روز (سال ۱۳۶۶، بادگیر قهوه‌ای و ماسک مشکی با اسلحه در لباس رزم) در جبهه حاج عمران، آماده به احتمال پاتک شیمیایی عراق برای حفظ کشور... روز دیگر، ۳۲سال بعد (سال ۱۳۹۸، بادگیر آبی و ماسک سفید با گوشی در لباس طبابت) در جبهه مبارزه با کرونا برای حفظ سلامتی مردم عزیزم... و روزی دیگر در آینده نامعلوم... مهم آنکه چه دیروز، چه امروز و چه فردا همیشه برای ملت، میهن و کشورمان جان‌نثار باشیم

 

همه ادعاهای جالب معاون علمی و فناوری رییس جمهور:
ایران برای مقابله با کرونا بی‌نیاز است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:
🔹ایران برای مقابله با ویروس کرونا نیازمند واردات تجهیزات نیست و تمامی نیاز در داخل تامین می‌شود.

🔹در حال حاضر دو شرکت دانش بنیان که در حوزه کیت تشخیص کرونا توانسته‌اند تاییدیه های لازم را دریافت کنند تا پایان فروردین ماه  ۲۵۰ هزار کیت را تحویل می دهند. این شرکتها ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار کیت در هفته را دارند.

🔹چندین خط تولید ماسک در روزهای آینده راه اندازی می‌شود تا علاوه بر نیاز کشور نیاز «منطقه» نیز برطرف شود. 

🔹اتفاق مهم دیگری که توسط شرکتهای دانش بنیان رخ داده است این است که دو شرکت به تولید ونتیلاتور ورود کرده‌اند و توانسته‌اند آنها را تولید کنند که می‌تواند یک تخت معمولی را به یک تخت آی‌سی‌یو تبدیل کند و با قیمت پایین به بازار عرضه می‌شود.

🔹چندین شرکت توانستند با استفاده از هوش مصنوعی و با ارائه تکنولوژی‌های جدید، روشی جدید را برای تشخیص کرونا ارائه دهند.

 

رییس کمیسیون بهداشت مجلس خواستار ابلاغ نحوه فعالیت جامعه پزشکی شد

به گزارش کانال خبری پزشکان، دکتر علی نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در نامه‌ای خطاب به دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت خواستار ابلاغ سیاست وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در مورد نحوه فعالیت جامعه پزشکی بعداز اتمام تعطیلات نوروزی به سازمان نظام پزشکی کل کشور شد. در متن این نامه آمده است:

استاد محترم
 جناب اقای دکتر جان بابایی
با سلام
پیشنهاد می‌شود؛ سیاست وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در مورد نحوه فعالیت جامعه محترم پزشکی بعداز اتمام تعطیلات نوروزی توسط جنابعالی به سازمان کل نظام پزشکی ابلاغ و رفع شبهه گردد.
به عنوان نمونه معاونین محترم درمان دانشگاههای اصفهان و شیراز بخشنامه های متناقض نسبت به یگدیگر به جامعه پزشکی استانهای خود ابلاغ نموده اند.
لطفا نتیجه اقدامات را به کمیسیون بهداشت مجلس اعلام فرمایید.